Setari Cookie-uri

Cele mai frumoase plaje din Lefkada: exploreaza Grecia!

Marea Ionica turcoaz, coaste inalte de piatra, valuri inspumate sau apa lina, limpede numai buna de snorkeling sau de inotat cu pestii, nisip alb, vegetatie luxurianta mediteraneeana, un oras cu arhitectura surprinzatoare, un castel si multe-multe plaje! Descopera cele mai frumoase plaje din Lefkada!

«La anul vom merge in Grecia mai devreme» ne spuneam anul trecut, cand ploaia ne-a trimis acasa din Sithonia. Ei bine, anul acesta, am reusit mai tarziu ca anul trecut. Parca toate s-au asezat asa incat sa nu ne lase sa plecam. Dar am invins! Si am optat pentru cea mai calduroasa sugestie AccuWeather si alte cateva (vreo 10) aplicatii si site-uri de meteo (da, inclusiv pe site-urile grecesti ne-am uitat).

Lefkada! Minunata Lefkada! «Si totusi, la cat suntem de obositi si la ce an am avut parca Lefkada e prea departe» incercam eu o smiorcaiala. Pusa in fata singurei alegerei de vara, in mijloc de septembrie, am ales insula din Ionica.

O parte din magia Lefkadei #ig_lefkada #ig_greece #turquoise #seaside #sea #summer #lovegreece #greece #travel#lovetravelling #explore #swimandsleep #beach #instabeach #instagreece #instaphotography #instapic #instagood #vacation #vacationmode #relaxtime #lefkadatown #mediteranean #architecture #portside #colors

A post shared by Iulia Claudia Dumitru (@jcdru) on

Si ce alegere splendida! In cele aproape doua saptamani am explorat cele mai frumoase plaje din Lefkada, am explorat orasul Lefkada-town, am testat cele mai bune feluri de mancare, ne-am bronzat, am inotat pana cand am simtit ca nu ma mai pot ridica din pat (tot m-am ridicat!) si am dormit. Partea proasta? Ca s-a terminat!

Vezi oferte de cazare in Lefkada Town

Dar sa nu mai lungesc agonia – si asa scrisul despre concediu e mai degraba o carne vie, cat inca ma straduiesc sa intru in ritm – azi povestesc despre cele mai frumoase plaje din Lefkada, asa cum le-am vazut eu. Si despre multe altele. Scroll!

Dor de (Mai ales după ce am parcurs cele 100 de mailuri care mă așteptau) #ig_lefkada #ig_greece #greece #lefkada #beach #seaside #sea #takemetothebeach #eatswimlove #lovegreece #islandlife #backtotheoffice #missingthis #vacation

A post shared by Iulia Claudia Dumitru (@jcdru) on

Mylos: urcusul de cativa kilometri care te arunca in marea turcoaz

La Mylos am inotat cu bancuri de pesti, care taiau valurile line prin fata mea. La Mylos m-am indragostit de Lefkada. La Mylos mi-am adus aminte cat de mult iubesc sa inot.

Dar pana aici, trebuie sa stii ceea ce eu n-am stiut: la Mylos ajungi urcand destul de mult (asa pare cand esti in flip-flops si costum de baie) pe dealuri de pamant, printre maslini, pini si alti arbusti pitici mediteraneni. Apoi, cand ajungi sus, in varful dealului (vei ajunge, ia-te dupa cardul de oameni!) ti se va taia respiratia.

Cand am vazut Mylos de sus, mi-am imaginat ca asta au simtit cei din filmul Beach. Este un paradis, si nu exagerez. Apa turcoaz deschis, aproape argintiu pe alocuri se pierde in cer, se apropie de nisip si pietris la mal (asta e singurul dezavantaj, ia-ti pantofi de inotat!) si mangaie stancile si coastele pline de vegetatie in laterale. Mylos e perfect pentru un antrenament de concediu si este una dintre cele mai frumoase plaje din Lefkada.

Porto Katsiki e un paradis ce te asteapta in Lefkada

Pe acelasi sistem de turcoazerie cu stanca sau deal de pamant este si Porto Katsiki. Aceasta plaja se afla insa mai departe de capitala insulei, pe langa Athani.

Coastele abrupte, albe, completate de vegetatie salbatica si apa turcoaz par desprinse din niste picturi. Sincer, par imaginate! Singurul sfat este sa ramai totusi la mal, si nu tocmai aproape de dealul din care se pravalesc bucati si pietre. In rest, bucura-te de albastrul de Lefkada! Ca si la Mylos, sfatul meu este sa ajungi dupa 11, intrucat pana atunci jumatate din plaja este umbrita de deal.

Plaja Egremni a fost distrusa si ajungi acolo doar cu barca

Tot prin sud este si fosta plaja Egremni. Fosta si totusi actuala. Chiar si inainte sa fie distrusa de pravalirea unui deal, Egremni era o plaja retrasa.

Acum, cand se ajunge doar cu barca – e adevarat se pierde din farmec, putand ajunge pe jos la ea – plaja Egremni este si mai intima.

Una dintre cele mai frumoase plaje din Lefkada: Agios Ioannis

Taman langa cazarea noastra, la doi pasi de Lefkada Town este plaja Agios Ioannis. Este o plaja lunga, nisipoasa dar si cu pietre, si cu o mare fabuloasa. In plus, este si vant pentru pasionatii de kite su wind surfing. Dar si apa limpede si turcoaz (cand nu e furtuna, desi si atunci e spectaculoasa!) in care poti inota si poti face snorkeling.

In dreapta avand mori de vant, in stanga deal plin de vegetatie, Agios Ioannis este una dintre cele mai frumoase plaje din Lefkada. Este prilejul oportun sa observi ritualurile localnicilor inainte de inot (cu religiozitate dimineata si seara). Singurul dezavantaj: marea este adanca de la mal, dar se aplica cam la toate plajele din Lefkada.

La 13 km de Lefkada town se afla Agios Nikitas si Kathisma

Zic sa le combini intr-o zi, intrucat se afla foarte aproape una de alta. O plaja pitoreasca cu nisip si ape limpezi. O plaja micuta insa fabuloasa. In plus, pe langa gasesti multe taverne pescaresti.

De la Nikitas mergi si la Kathisma, macar pentur nisipul fin, rara avis printre cele mai frumoase plaje din lefkada. O plaja luuunga si scaldata tot de valuri turcoaz, ca asa stie Egeea. J Plaja Kathisma e preferata de tineri si aici se sare cu parasuta. In plus, peisajul dat de stancile dantelate e cu atat mai fermecator. Ceea ce o face pe Kathisma speciala este mixul de fasii din care pare alcatuita marea acolo: turcoaz laptos la mal si apoi albastru cobalt intens. Nici nu se vede ca m-am indragostit de Lefkada, nu?

Agiofili este printre putinele plaje cu nisip din Lefkada

Departe de Lefkada Town, pe la 20 de kilometri - si apropo, drumul e la un moment dat atat de ingust incat deschizi geamul masinii si dai mana cu oamenii din case – este o plaja tare frumoasa, la fel de “desprinsa din filme”.

Citește și:

O cheama Agiofili si este aproape de Vassiliki. Are nisip fin si apa, cum altfel daca nu limpede si in degradeuri de albastru si turcoaz. Cel mai frumos este sa mergi la plaja aceasta ca o laguna in munte, pe jos, sa te bucuri de peisaj.

Daca adori stancile si valurile mergi la Kalamitsi sau Pefkoulia

Alte doua minunatii dintre cele mai frumoase plaje din Lefkada: Kalamitsi si Pefkoulia. Pefkoulia e luuunga de tot (mergi pana la stanci, valurile iti vor pregati un adevarat show printre pietrele si stancile desprinse din deal si atuncate in apa). Se ajunge destul de repede si are ape limpezi.

Nu te speria daca vezi (multi) nudisti. Este o fosta plaja de nudisti, acum destinata si publicului ceva mai imbracat. :)

Kalamitsi, aproape de Pefkoulia (le poti mixa intr-o zi, de exemplu_ este la fel de turcoaz ca apa si la fel de spectaculoasa cand vine vorba de peisaj si de stanci. E fabulos acest mix de stanci si apa turcoaz si verde intens al vegetatiei, alaturi de nisipul auriu sau alb in Lefkada, Daca se mai nimereste si vreun deal alb, nu vei uita prea repede viata pe insula (Subsemnata inca sufera ca nu inoata toata ziua ca in vacanta!)

Tskoulades este o plaja cu mare turcoaz, aproape de alte atractii turistice

Tskoulades sau Skala Gialou Beach este una dintre cele mai frumoase plaje din Lefkada. Are nisip auriu, are valuri inspumate albe, mare smarlad, turcoaz, cobalt, ultramarin (si ce alte nuante de verde si albastru mai stii, pe toate le are!). Are si stanci! Este de-a dreptul minunata. Daca adori stancile cazute in apa, mergi si la Megali Petra!

Ce sa mananci in Lefkada

Dar ce sa nu mananci! Testeaza si dish-urile traditionale grecesti, dar neaparat cauta tavernele cu peste proaspat prins in aceeasi zi.

Mancarea-ideala-dupa-o-zi-de-plaja-si-inot

Altfel spus, dupa ce diminetile inoti printre tot felul de pesti (si ii vezi pe langa tine, caci apa este atat de limpede) la pranz ai sansa sa ii mananci pe aceia prinsi de pescarii care nu au timp de inot si bronz. Eh, dar sa nu-i plangem, de cele mai multe ori, ei merg la plaja la amiaza, dupa ce gusta si ei din ce au prins, la restaurantele locale.

Sincer, pe langa creveti si hamsii, pe care i-am recunoscut, nu stiu ce peste am mancat. Intrucat grecii nu stiu engleza, iar eu nu stiu greaca, am mers pe dialogul “aratat cu degetul”. Dar hei, sunt o persoana vizuala si cu cuvintele la mine, deci voi incerca sa iti povestesc putin despre cele mai bune alegeri in materie de peste.

Fructe-de-mare-sau-mancarea-traditionala-greceasca

Crevetii – mari si mici – sunt incredibili! Cei mari la grill, cei mici deep fried. Daca vezi niste pesti rosii cat palma, ia-ti la gratar! Sunt atat de dulci, incat te vei gandi la ei si la cateva saptamani dupa (dovedita treaba!).

Hamsiile prajite cu lamaie sunt must-have. La fel si salata traditionala din Lefkada cu fasole “black eyed peas”. Si daca tot mergi la taverne cu sea-food, ia-ti pesti rapitori la grill. Parea peste-spada, dar nu sunt sigura! Ideea este ca e printre cele mai scumpe sortimente, dar e incredibil de bun!

micul-de-jun-si-pranzul-in-lefkada

Daca ajungi in Lefkada, mergi si in Lefkada Town! Merita!

Ce-as putea sa spun despre Lefkada Town? Vezi toate imaginile de pe contul meu de instagram. Este plin de culoare, de detalii arhitectonice surprinzatoare: case ce par americane alaturi de obloane mediteraneene, basilici mediteraneene alaturi de detalii orientale sau medievale. Majoritate reconstruite dupa cutremur, dar sunt incredibil de frumoase.

Un farmec ii dau oraselului turistic stradutele inguste si serpuite ce pleaca perpendicular cu portul (padure de catarge de iahturi, barci si barcute, din care seara se aud pahare ciocnite de vin si dialoguri in toate limbile). Mergi pe toate strazile acelea mici. Ele se intalnesc uneori. Si, desi vei crede ca le-ai vazut pe toate in cateva zile, insista, vei descoperi mereu colturi nedescoperite inca.

Urmareste ofertele de cazare pe insula Lefkada Town, Grecia

Nu te speria de grecii ce isi lasa geamurile deschise la ceas de seara, si te privesc diauntru. Mai degraba admira tot freamatul acestor stradute ce miros a mare si a sare, a parfum de oregan cu care ei gatesc, a greaca, a cafea, si a dulciuri cu zahar-pudra. Florile ce impodobesc casele acestea si-asa atat de cochete si de frumoase nu sunt parfumate. Dar ofera un spectacol vizual incredibil, alaturi de pomii mediteraneeni si vegetatia specifica. Daca iubesti pisicile si cateii, vei gasi destui si pe strazi si in curtile oamenilor.

Nu rata nici plimbarile de seara pe faleza cand apusul lasa lumini liliachii si daca ai timp (sau e mai frig intr-o zi, cum am patit noi), mergi sa vezi castelul. Ruinele nu merita neaparat, caci grecii nu-s tocmai pastratori. Insa privelistile de sus, la mare, fac toti banii dati la intrare (2 sau 3 euro parca?)

Ideea este, pe scurt, ca trebuie sa ajungi in partea aceasta de Grecie, desi este mai depate. Nu doar ca vei face bai de soare pe cele mai frumoase plaje din Lefkada, insa ai si multe de vizitat, de explorat, de mancat si de baut (daca iti place ouzo, mie nu! :D)

Sursa foto front page – Arhiva personala, instagram

Vizionare placuta

Iulia scrie. Scrie content. Scrie despre modă, beauty, vacante. Iulia scrie despre trăiri și gânduri. Iulia scrie cărți pentru copii și un roman. Iulia scrie și aplică strategii în...

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.