Setari Cookie-uri

Excursie in Polignano a Mare: ce sa vezi si cum sa te imbraci

Intr-o duminica de vara am ajuns in Bari. Intr-o ora deja ajunsesem de la aeroport la hotel si plecam deja catre Polignano a Mare. Aruncam rucsacurile pe pat, luam in fuga cate o felie de pizza si un San Pelegrino rece si apoi asteptam trenul catre Polignano, pe peronul fierbinte

Era mijloc de iulie, deci am prins orasele din Apulia foarte fierbinti. Nu ne-a pasat, nici cand am ales sa mergem in excursie in Polignano a Mare pe 40 de grade, nici cand am luat stradutele din Matera la pas de dimineata pana seara, la peste 40 de grade. Nici nu simti caldura, la cate frumuseti ai de vazut. Si mai ales, daca ai palarie. Dar despre asta mai jos.

Stradutele-din-Polignano-sunt-pline-de-farmec

Mentionez ca in timp ce scriu acest material ma visez exact in casuta aceasta

Planifica o excursie in Polignano a Mare

O sa sune vag si nu tocmai politicos. Dar in Polignano a Mare trebuie sa vezi tot! Si neaparat, inainte de a planifica excursia catre Polignano, ia-ti palarie – neaparat! – si un playlist cu Domenico Modugno.

Centrul vechi din Polignano este un vis turcoaz intins pe o terasa stancoasa

De ce? Palarie pentru ca, daca vrei sa iei stradutele la pas – te sfatuiesc sa nu ratezi parfumul locului si sa nu ramai doar la plaja sau pe faleza – si Modugno pentru ca s-a nascut acolo si crede-ma vei intelege ca Volare este sigur inspirat de locurile in care albastrul e pictat in albastru.

Variante de cazare in Polignano a Mare

Ce sa vezi in Polignano a Mare

Exista doua atractii turistice in Polignano a Mare: plaja Lama Monachille – unde noi ne-am hotarat sa revenim intr-un sejur dedicat statului la plaja si inotului – si centrul istoric din Polignano a Mare – care e aproape tot oraselul, dar merita mersul pe jos! Doamne, cat merita!

Descopera frumusetile acestui mic orasel, la pas

Merita toate stradutele cu case albe, tocuri de geamuri smarald sau turcoaz in ton parca cu marea. Merita toate stradutele pline de cacturi si ghivece cu flori, pline de bolte inflorate. Merita sunetul valurilor si zumzetul oamenilor, care, ca si tine vor sa vada grotele si stancile din Polignano.

Citește și:

Eu m-am plimbat peste 8 ore in continuu pe stradutele orasului. Ce e extraordinar este faptul ca acest orasel e contruit pe mai multe dimensiuni si la fel e de explorat. Mergi si pe plaja, sub pod, si catre mare si catre sosea. Mergi atat pe faleza – si toate stradutele duc la mare si la terasa din Polignano – cat si pe celelalte stradute si piatete. Si neaparat incearca un gelato cu panna si fistic. Nu mai stiu cum se cumeste locul, insa, daca mergi de la gara catre plaja, opreste-te dupa tarabele cu palarii, la getaleria unde e coada cea mai mare. Aceea este!

Plaja din Polignano este atat de frumoasa ca si acum regret ca n-am avut costumul de baie la mine

Cum te imbraci in orasul mediteranean

Si acum ma felicit ca macar am avut inspiratia sa ma imbrac in haine din texturi naturale – pentru ca de mers am tot mers iar temperaturile au fost extrem de ridicate. Daca tot nu am avut inspiratia sa-mi iau palarie.

Citește și:

Viziteaza Polignano a Mare si te vei indragosti!

Deci, daca planifici o excursie in Polignano a Mare, alege pantaloni si o camasa sin bumbac sau in ori lana subtire, ia-ti pantofi sport comozi, o palarie si neaparat ochelari de soare. Si bugeteaza multe sticle de San Pelegrino rece, mai ales daca mergi vara!

Sursa foto front page – Arhiva personala, instagram

Vizionare placuta

Iulia scrie. Scrie content. Scrie despre modă, beauty, vacante. Iulia scrie despre trăiri și gânduri. Iulia scrie cărți pentru copii și un roman. Iulia scrie și aplică strategii în...

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.