Offroad-ul in Romania reprezinta o noutate. Probabil si datorita faptului ca masinile mari, cu roti mari, cu kituri de suspendare si cu o putere a mutorului tripla fata de cea obisnuita, sunt inca o raritate. Greu de procurat si scumpe, aceste masini, adevarati mastodonti, destul de stangaci pe sosele, se pliaza perfect pe munti, prin rape si in paduri. Drumurile forestiere sunt simple mofturi iar raurile cu pietris niste provocari la adrenalina. Totusi, riscurile sunt mari, costurile si mai si dar avantajele sunt enorme. Mai ales daca traiesti in Romania.

Offroad-ul reprezinta probabil cea mai buna alternativa la turismul traditional de weekend. Desigur, acest gen de activitate este destul de selectiv. Ii alege doar pe oamnii cu bani. O masina de teren costa mult, consuma mult, iar echipamentul se gaseste greu si la preturi piperate. Totusi, exista un lucru care ii bucura pe cei impatimiti. Drumurile din Romania. Chiar daca pentru majoritatea soferilor infrastructura rutiera din tara noastra este un iad, aceasta categorie de soferi, cea a conducatorilor de giganti, sunt de-a dreptul incantati sa-si incerce masina pe un drum cat mai stricat.

De weekend si de aventura

Cu o masina mare, cu un copilot de incredere si cu un portofel plin poti ajunge cam pe orice munte al Romaniei intr-un singur weekend. Orice munte e la fel de bun ca oricare altul. In Romania, nu prea exista trasee dedicate offroad-ului asa ca lumea circula pe oriunde se poate circula. Astfel, Bucegii, cu drumul forestier de la Bolboci - Padina - Pestera reprezinta un punct de atractie pentru cei care nu au prea mult timp de petrecut pe drum. Aici masinile se pot rataci prin padure, pot sui rape sau face concursuri departe de ochii lumi. Muntii Orastiei si imprejurimile Devei si ale Hunedoarei reprezinta un alt “punct fierbinte” pentru impatimiti mai ales ca aici se desfasoara anual competiti cu traditie in offroad.

Tot in Ardeal pasionatii obisnuiesc sa “se catere” pe munti pana in sate unde accesul civilizatiei este aproape imposibil datorita distantei foarte mari si a drumurilor aproape impracticabile. Astfel, de multe ori, fundatii umanitare se folosesc de caravane de masini de teren si de “piloti” incercati pentru a duce ajutoare in satele izolate ale muntilor.

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: