Setari Cookie-uri

Zborul cu parapanta

Multi dintre cei care practica zborul cu parapanta sustin ca aceasta experienta nu poate fi descrisa prin cuvinte. Trebuie doar incercata. Pe unii i-am rugat sa incerce o raportare, o comparatie prin care sa intelegem senzatiile si trairile pe care le au atunci cand sunt sus, deasupra crestelor sau tarmului, purtati de curentii de aer. Toti spun ca este o senzatie unica, un sentiment care nu poate fi descris, ci doar trait. Doi dintre practicantii acestui zbor au reusit sa spuna ca extazul fara limite poate fi trait doar acolo, sus. Si ca fericirea suprema este de fiecare data "gustata" la intensitate maxima.

Multi dintre cei care practica zborul cu parapanta sustin ca aceasta experienta nu poate fi descrisa prin cuvinte. Trebuie doar incercata. Pe unii i-am rugat sa incerce o raportare, o comparatie prin care sa intelegem senzatiile si trairile pe care le au atunci cand sunt sus, deasupra crestelor sau tarmului, purtati de curentii de aer. Toti spun ca este o senzatie unica, un sentiment care nu poate fi descris, ci doar trait. Doi dintre practicantii acestui zbor au reusit sa spuna ca extazul fara limite poate fi trait doar acolo, sus. Si ca fericirea suprema este de fiecare data "gustata" la intensitate maxima.

In mod sigur zborul cu parapanta se adreseaza celor care au curaj, celor care isi doresc o doza buna de adrenalina. Trebuie sa iubesti libertatea, dar mai ales sa ai multa incredere in tine. Si totul va fi perfect.

InfoUtil

Inainte de a incerca asa ceva este bine sa afli cateva informatii. Parapanta reprezinta un aparat de zbor care este confectionat dintr-un material textil. Se aseamana cu parasuta, insa spre deosebire de aceasta, atunci cand este umflata parapanta va capata un caracter mult mai aerodinamic, reusind astfel sa capete portanta. Daca parasuta este dedicata sariturilor din avion, in cazul parapentei lucrurile stau altfel. Parasuta este pentru verticalitate. Parapanta pentru zborul pe orizontala.

Cu parapanta se decoleaza de pe sol. Prin alergare ea se va umfla cu aer. In cazul in care curentii sunt favorabili este posibila decolarea si fara o alergare prealabila. Cel care controleaza “aparatul” este asezat intr-un ham special numit seleta. Controlul asupra parapantei ii apartine pilotului care poate ajusta viteza si directia in functie de interese.

Teoretic, parapanta va plana in aer, fiind necesara o diferenta de nivel pentru a zbura. Dar cu ajutorul curentilor de aer asccendenti se pot face si asccensiuni. Daca ai o zi buna si curentii de aer iti sunt favorabili nu va fi greu sa atingi o bariera a 1500 metri altitudine.

Ca masura de siguranta pentru cei care nu sunt tocmai constienti de riscurile practicarii unui sport extrem de genul acesta, inainte de a avea voie sa zbori cu parapanta este necesar sa urmezi un curs specializat. In cadrul unui astfel de curs vei invata tehnicile elemenatre de decolare, pilotare, aterizare si tot ceea ce trebuie facut in situatii de urgenta. Pe langa notiunile teoretice pe care le primesti este necesar sa efectuezi un numar de peste 30 de zboruri alaturi de un instructor. Acest tip de zbor se numeste Tandem.
Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
5 Decembrie 2007
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.