Ultimii ani ne-au dovedit ca romanii au renuntat in mare parte la bazarurile turcesti si s-au reorientat catre magazinele si buticurile aristocrate ale Europei. Agentiile de turism au prins valul, au exploatat tendintele si au dezvoltat oferte care sa satisfaca setea de cumparaturi a turistilor. Avantajele unei asemenea escapade sunt multiple: preturile sunt mai mici in strainatate, calitatea este net superioara, oferta este mult mai variata si, in plus, clientul poate vizita o tara straina la preturi relativ reduse. Cele mai in voga destinatii de shopping ale Europei au fost selectate pe baza unor criterii destul de simple: numarul turistilor care viziteaza in scopuri comerciale aceste destinatii precum si potentialul de \"facut cumparaturi\" pe care aceste orase le-au dezvoltat.
Capitala Marii Britanii a fost castigatoarea unui top al celor mai atragatoare centre comerciale din intreaga lume. Londra prezinta una dinte cele mai variate oferte de cumparaturi din Europa: de la obiectele rare de arta si vinuri deosebite, pana la haine si pantofi, suveniruri sau diverse obiecte rare. Cel mai important centru comercial este Harrods, care are o suprafata de aproape doua hectare. Iubitorii de cumparaturi se pot desfata insa si in magazinele de pe Oxford Street, Kings Road si Regent Street.