Intr-o lume in care viteza este pe primul loc, iar timpul inseamna bani, transportul se modernizeaza. Zborul cu avionul a devenit cea mai rapida modalitate de a calatori. Insa oamenilor de afaceri de astazi cursele obisnuite nu le mai sunt suficiente. Daca pentru ora 09.00 ai stabilit o intalnire in Bucuresti, la ora 12.00 trebuie sa verifici lucrarile din Londra, iar pana la 18.00 trebuie sa rezolvi o situatie urgenta in Paris, iti ramane o singura solutie: avionul particular.

Par deshidratat, aspru si lipsit de stralucire? Am gasit solutia!

Tot mai multi oameni importanti din lumea businessului international sunt dispusi sa plateasca mici averi pentru cumpararea unei aeronave proprii care sa le asigure o legatura rapida intre destinatiile la care trebuie sa ajunga. De altfel, daca acest trend a devenit un pion important in obtinerea veniturilor din afaceri, este totodata o sursa de recuperare a costurilor prin faptul ca se poate inchiria in 'pauzele' de business.

Costurile sunt ridicate atunci cand vine vorba de aeronave. Numai cumpararea unui avion incepe de la cel putin 5 milioane $. Acest pret corespunde unei aeronave mici, cu numai 4 locuri si conditii nu tocmai la cel mai inalt standard. Pretul creste insa odata cu dotarile. Pentru un interior din lemn, aer conditionat si un numar mai mare de locuri se poate ajunge la cateva milioane bune de euro. Unele dintre cele mai scumpe private jet-uri fabricate au dormitor, baie impecabila, sala de conferinta si spatiu dedicat special servirii mesei. Capacitatea este intre 24 si 63 de persoane plus inca 3-6 locuri dedicate echipajului de bord. Unul dintre cele mai mari aeronave are o suprafata utilizabila de 75 de metri patrati, echivalentul unui apartament spatios cu 2 camere. Insa cel mai scump aparat de zbor particular al tuturor timpurilor este Gulfstream V-SP al carui cost de achizitie este 45 de milioane $. Pentru un om de afaceri al carui scop este sa isi controleze oamenii si afacerile cu orice pret, chiar si de la inaltime, costul devine acceptabil.

In afara de acesta insa mai intervin si salariile echipajului de zbor, plata unui hangar in care avionul trebuie tinut si a unui un inginer care sa asigure permanent buna functionare a aeronavei. Taxele de intretinere ale unui avion particular pot depasi valoarea de achizitie a acestuia in numai cativa ani. Insa atunci cand vine vorba despre cheltuirea unei sume atat de mari, ceva in plus nu cantareste prea mult pentru buzunarele fertile.

Urmează să pleci în vacanță? Vezi cum să te îmbraci când călătorești cu avionul
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: