Setari Cookie-uri

Turismul online castiga teren in Romania

Turismul online European s-a situat in 2006, la 15,5% din totalul pietei de turism, atingand un nivel record de 38,3 miliarde euro, mult mai putin insa fata de turismul online din Statele Unite, care a avut o cota de 31% din totalul pietei de turism.

Turismul online European s-a situat in 2006, la 15,5% din totalul pietei de turism, atingand un nivel record de 38,3 miliarde euro, mult mai putin insa fata de turismul online din Statele Unite, care a avut o cota de 31% din totalul pietei de turism.

Conform studiilor internationale, peste 65% din clientii marilor lanturi hoteliere, calatoresc in scop de afaceri, iar Romania la ora actuala se afla in aceeasi situatie, calatoriile de agrement situandu-se in urma celor de afaceri.

Pentru a raspunde mai bine cerintelor turismului de business, CaptainGo promoveaza catre utilizatorii sai si salile de conferinta din hoteluri, oferind astfel posibilitatea utilizatorilor sa rezerve prin intermediul sau si aceste spatii.

Pe de alta parte, portalurile specializate in promovarea ofertelor de turism au cunoscut o dezvoltare rapida si au o popularitate ridicata, iar numarul lor a crescut considerabil in ultimii ani, ceea ce duce spre concluzia ca romanii incep sa isi planifice calatoriile online, cauta informatii turistice online si menifesta un interes clar catre acest domeniu. Raspunsul agentiilor de turism insa nu este la fel de prompt, o posibila cauza fiind schimbarile fundamentale in modul de operare pe care turismul online le presupune, iar agentiile cat si angajatii acestora par sa fie reticenti la schimbare.

In 2002, turismul online a avut o valoare absoluta de 31 miliarde dolari, iar estimarile pentru 2007 prevad 76 miliarde dolari, cu 19,5% mai mult fata de 2006.

In 2006, turismul online a avut o cota de piata 31%, dubla fata de nivelul aceluiasi indicator european, care are o valoare de 15,5%. Pe langa o penetrare mai buna a internetului in Statele Unite, alta cauza ar putea fi comportamentul utilizatorilor care au o incredere mai mare in general in ecommerce.

Segmentul cel mai dinamic din America este reprezentat de hoteluri, care vor avea o cota de 29,7% din totalul rezervarilor online in 2007.

Statele Unite sunt lider in turismul online, in principal din cauza ratei de acces la internet mai ridicata, estimata la 70% pentru anul 2007. Europenii nu se lasa mai prejos insa, inregistrand aceleasi rate de crestere, dar cu procentaje din totalul pietii la jumatate fata de Statele Unite. Trendul este insa clar, turismul online acapareaza cote din ce mai sigure din pietele turistice si potentialul inca este departe de a fi atins. La nivelul tarii noastre avem de-a face cu pionerii din bransa, dar influenta pietei este posibil sa determine din ce in ce mai multe agentii de turism sa opereze online.
Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
28 Decembrie 2007
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.