Setari Cookie-uri

Vacanta cu autocarul - avantaje si dezavantaje

Mult mai ieftin decat avionul, mai comod decat trenul si cu unele avantaje fata de masina personala, autocarul devine una dintre principalele modalitati de transport pentru turistii romani. Multe agentii de turism dezvolta pachete ieftine cu transport inclus si cu vizite pe traseu care reusesc sa atraga numerosi clienti. Exista insa o serie de dezavantaje ale acestui tip de transport care nu este potrivit pentru oricine.

Mult mai ieftin decat avionul, mai comod decat trenul si cu unele avantaje fata de masina personala, autocarul devine una dintre principalele modalitati de transport pentru turistii romani. Multe agentii de turism dezvolta pachete ieftine cu transport inclus si cu vizite pe traseu care reusesc sa atraga numerosi clienti. Exista insa o serie de dezavantaje ale acestui tip de transport care nu este potrivit pentru oricine.

In momentul in care te decizi sa pleci, transportul pana la destinatie reprezinta una dintre problemele majore. Avionul este cel mai comod, cel mai sigur, cel mai rapid…dar si cel mai scump. Pentru o destinatie precum Grecia spre exemplu, va trebui sa pui vreo 200 de euro in plus. 200 daca esti norocos. Masina personala poate fi alternativa perfecta… pentru pasageri, nu si pentru sofer. Pana in Bulgaria mai merge, dar pana in Corfu spre exemplu, 20 de ore pot fi cam multe indiferent de pasiunea pentru condus a soferului sau rezistenta la trafic. Trenul poate fi o posibilitate, dar nu pentru cei comozi. Statiile sunt multe, confortul relativ, orele fixe iar daca trebuie sa si schimbi… caratul bagajelor poate fi o alta problema.
Autocarul este ieftin, merge direct la destinatie, opririle sunt fixe, de obicei adaptate pentru nevoile turistilor, exista si cateva escale culturale, confortul este acceptabil, durata la fel…

Citește și:

De ce nu?

Pentru cei mai multi, transportul cu autocarul poate fi lung si obositor. Avantajele se pot foarte simplu transforma in dezavantaje. Astfel, opririle sunt de multe ori prea putine. Sau prea scurte. Programul este extrem de strict iar daca circulati pe timp de noapte aceste escale devin aproape inexistente. Pe de alta parte, daca va veti opri sa vizitati anumite obiective, inclusiv aceste vizite nu sunt de obicei indeajuns de lungi. Presiunea timpului este coplesitoare dar, pe de alta parte, aveti impresia ca nu veti mai ajunge niciodata la destinatie. Fiecare vizita are o durata fixa. Deplasarile se fac de obicei in grup iar toate aceste restrictii pot deveni cumplit de enervante.

Pretul este intradevar mic dar si spatiul la fel. Autocarul – chiar si cel clasificat cu mai multe stele – nu are un confort sporit pentru cei care prefera somnul ca modalitate de petrecere a timpului. Pe de alta parte, capacitatea unui astfel de autocar depaseste 40 de locuri astfel incat intimitatea de orice fel va fi cu greu obtinuta. In luare oricarei decizii de administrare “interna” intodeauna sa va tine cont de numarul pasagerilor. Aerul conditioant va functiona pentru toti cei 40 de turisti, muzica va fi cea preferata de cei mai multi iar filmele care vor rula pe ecranele autocarului…la fel, vor fi si ele alese de majoritate. Cei care au rau de masina sunt insa cei mai chinuiti. Pot fi facute opriri speciale, dar nu tot timpul.

Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
28 Iulie 2008
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.