Zborul cu balonul, o distractie exclusivista

Zborul cu balonul, o distractie exclusivista
Kudika
29 Octombrie 2007

Zborul cu balonul reprezinta cu siguranta una dintre cele mai romantice "escapade". De la Jules Verne pana la filmele de dragoste contemporane, nacela din rachita si balonul cu aer cald, in compania altor accesorii precum o sticla de sampanie si doua pahare de cristal, sau, dupa caz, un inel de logodna, o cerere in casatorie sau un sarut in apusul fierbinte, reprezinta visul oricarui indragostit. Pentru altii, o noua provocare, un alt fel de a vedea lumea. La picioarele tale.

Zborul cu balonul reprezinta cu siguranta una dintre cele mai romantice “escapade”. De la Jules Verne pana la filmele de dragoste contemporane, nacela din rachita si balonul cu aer cald, in compania altor accesorii precum o sticla de sampanie si doua pahare de cristal, sau, dupa caz, un inel de logodna, o cerere in casatorie sau un sarut in apusul fierbinte, reprezinta visul oricarui indragostit. Pentru altii, o noua provocare, un alt fel de a vedea lumea. La picioarele tale.

In Romania, este destul de dificil sa experimentezi acest zbor. Iti trebuie multe programari, rezervari si destul de multi bani. Se poate face totusi pe aerodromul de la Clinceni sau in Poiana Brasov. Preturile sunt destul de piperate, ajungand pana la 600 de euro pentru o ora. Tarifele, foarte mari, sunt justificate de lipsa “baloanelor” in Romania. Daca, spre exemplu, in Ungaria sunt inregistrate 200 de baloane cu aer cald, in Romania numarul acestora nu depaseste o jumatate de duzina. Acest lucru de datoreaza atat pretului mare al echipamentului - un balon cu aer cald nou-nout costa in jur de 20.000 de euro, cat si licentei necesare pentru pilotarea unui astfel de aparat.

Conditii de imbarcare

Mai vechi decat orice alt sport care implica zborul, "ballooning"-ul reprezinta una dintre alegerile “excentrice” ale turistilor romantici si curajosi. In general, capacitatea unui balon cu aer cald nu depaseste 500 de kilograme, deci doar patru, cinci persoane pot admira simultan privelistea. Aparatul de zbor este format dintr-o anvelopa uriasa (balonul propriu-zis), o nacela fabricata la inceput din rachita, mai tarziu din materiale sintetice rezistente si foarte usoare, din corzi de legatura si dintr-un arzator care are scopul de a mentine aerul din balon la temperatura dorita. Principiul de baza este foarte simplu: aerul cald, fiind mai usor si avand o masa mult mai mica decat a celui rece, se ridica.

Balonul propriu-zis trebuie sa fie atat de mare, incat sa ridice cosul si greutatea pasagerilor. De exemplu, in cazul unei greutati de 500 kg, este nevoie de 65.000 de metri cubi de aer cald.

In general, pregatirea pentru zbor a balonului dureaza 30, 40 de minute, dar reusita zborului depinde foarte mult de conditiile atmosferice. Se recomanda inaltarea aparatului dimineata, imediat dupa rasarit, sau cu 2, 3 ore inainte de apus. Cel mai important factor il reprezinta curentii de aer. De fapt, pilotul poate schimba directia balonului doar folosindu-se de acesti curenti, miscorand sau marind altitudinea pana cand “nimereste” vantul dorit.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri