Setari Cookie-uri

Orient Express, trenul spre high-life

Traim in secolul vitezei. Pe zi ce trece totul se amplifica si se schimba, iar noi incercam sa tinem pasul. Masinile, avioanele si trenurile sunt din ce in ce mai rapide, intr-o lume in care toata lumea se grabeste, daca s-ar putea, spre sapte destinatii deodata. Clasicismul isi pierde putin cate putin din savoare, iar futurismul se integreaza foarte binet - viitorul pe care acum 5, 10 ani il anticipam prin proiectii cinematografice tinde sa devina realitate.

Traim in secolul vitezei. Pe zi ce trece totul se amplifica si se schimba, iar noi incercam sa tinem pasul. Masinile, avioanele si trenurile sunt din ce in ce mai rapide, intr-o lume in care toata lumea se grabeste, daca s-ar putea, spre sapte destinatii deodata. Clasicismul isi pierde putin cate putin din savoare, iar futurismul se integreaza foarte binet - viitorul pe care acum 5, 10 ani il anticipam prin proiectii cinematografice tinde sa devina realitate.

Cu toate acestea, unele lucruri vor ramane neschimbate... Cand vorbesti despre un tren, te gandesti la dinamism si la o multitudine de destinatii, la felul in care trece timpul cand te afli in compartiment, privind pe fereastra spre... nicaieri. Ei bine, chiar exista un tren despre care ne place sa spunem ca este atemporal, ca poate reuni trecutul, prezentul si viitorul intr-o poveste fascinanta. De fapt nu este un simplu tren, ci regele trenurilor, legendarul Orient Express. Acesta reprezinta nu numai imaginea unei lumi de mult apuse, ci prima legatura intre Orient si Occident.

Primul voiaj al trenului era menit sa lege capitala Frantei de capitala Imperiului Otoman si a avut loc pe data de 5 iunie 1883. Prima ruta parcursa de Orient Express a fost Paris - Nancy - Strasbourg - Munchen - Viena - Budapesta - Szeged - Jimbolia - Timisoara - Caransebes - Varciorova - Craiova - Piatra Olt - Pitesti - Bucuresti - Giurgiu - Smarda (2627 km). Apoi, calatorii erau nevoiti sa treaca Dunarea cu bacul si de acolo sa circule cu un tren local pana la Varna. Acolo pasagerii schimbau din nou mijlocul de transport pana la Constantinopol, destinatia finala. Dupa o calatorie de 83 de ore si 30 de minute tinta era atinsa - legatura dintre Orient si Occident era realizata. De-a lungul timpului ruta acestui tren a suferit modificari: odata cu terminarea podului de la Cernavoda proiectat de Anghel Saligni, trenul a circulat pana in Constanta, iar pana la Constantinopol se circula cu vapoarele de linie ale Serviciului Maritim Roman.

Prima calatorie a trenului nu a fost lipsita de aventura. Atunci au fost acceptati doar 24 de barbati, sfatuiti apoi sa poarte revolvere, pentru ca riscul atacarii trenului era foarte mare. Trenul a stationat in Sinaia aproximativ 24 de ore, timp in care calatorii au vizitat desigur castelul Peles. Regele Carol I alaturi de sotia sa i-a intampinat in stil regal, iar Carmen Sylva a insistat pentru a le citi acestora poezii din lucrarile sale.
Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
14 Ianuarie 2008
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.