Setari Cookie-uri

Orient Express, trenul spre high-life

Traim in secolul vitezei. Pe zi ce trece totul se amplifica si se schimba, iar noi incercam sa tinem pasul. Masinile, avioanele si trenurile sunt din ce in ce mai rapide, intr-o lume in care toata lumea se grabeste, daca s-ar putea, spre sapte destinatii deodata. Clasicismul isi pierde putin cate putin din savoare, iar futurismul se integreaza foarte binet - viitorul pe care acum 5, 10 ani il anticipam prin proiectii cinematografice tinde sa devina realitate.

Insa din anul 1889 trenul si-a modificat ruta, ocolind Romania prin Serbia, timpul calatoriei fiind astfel redus la 67 de ore si 16 minute.

Orient Express aducea un aer nou in materie de design, era revolutionar. Pentru prima data in istorie un tren a fost dotat cu vagon-bucatarie, restaurant si grup sanitar in fiecare vagon. Luxul era prezent peste tot, interiorul fiind realizat in mare parte din lemn masiv si decoratiuni scumpe. Era un tren care se adresa doar reprezentantilor high-class ai vremii si a reusit sa inspire mai multe lucrari literare, artistice si cinematografice. Agatha Christie a publicat o carte intitulata “Murder on the Orient Express“, care a devenit best-seller. Regii, sefii de stat, oamenii de afaceri foloseau acest mijoc de transport, nu numai pentru traseul propriu-zis, ci si pentru derularea afacerilor. Cu timpul, multe intalniri “importante” s-au desfasurat in Orient Express, asa cum multe idile s-au conturat in luxoasele vagoane ale trenului de lux.

Razboaiele mondiale au marcat profund toate structurile societatii. Nici arta, cultura sau alte valori ale epocii nu au ramas neinfluentate. Orient Express s-a numarat printre ele, iar faima de care se bucura a intrat intr-un con de umbra. Dintr-un simbol al luxului in miscare, a ajuns un tren al mizeriei si al degradarii, devenind in timpul razboiului trenul imigrantilor. Vagoanele sale luxoase erau neincapatoare pentru cei care incercau cu orice pret sa isi salveze viata din lancea razboiului.

Pentru regele trenurilor acesta a insemnat declinul, sigur si fara cale de intoarcere. Dupa cea de-a doua conflagratie mondiala trenul a fost suspendat, in ciuda eforturilor depuse. Succesul fusese pierdut, iar Orient Express devenise un banal tren international pe ruta Paris Est - Budapesta.

Pe 18 martie 1976 a inceput sa circule un tren numit Nostalgie Orient Express, de la Milano la Istanbul, aparent in memoria clasicului mijloc de transport 'cu clasa'. Acesta a avut in mare parte aceleasi vagoane restaurate intalnite in trenul de alta data. Astazi, exista totusi un tren cu traseu regulat care circula pe ruta Paris - Bucuresti si poarta acelasi nume, Orient Express.

In prezent, se organizeaza ocazional curse cu legendarul tren, doar pentru nostalgici. Acestea trec si prin Romania, in pretul biletului fiind incluse oprirea la Sinaia si vizitarea Castelului Peles, exact asa cum se intampla si in urma cu 124 de ani. Pretul unui bilet este de aproximativ 9000 de lei.





Articol preluat de pe Yuppy

Alte recomandari:

Top 6: Cele mai bizare procese

Nostradamus, vizionarul apocaliptic

Michelangelo: Misterul geniului





Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
14 Ianuarie 2008
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.