Setari Cookie-uri

Totul despre low - cost

Pentru Romania conceptul de ' low-cost >> este inca o noutate. De aceea multi turisti sunt intr-o prima faza surprinsi de aspectele pozitive, cum ar fi preturile si comoditatea, pentru ca mai apoi sa se infurie la aflarea unei realitati destul de comerciale: cand se taie din pret, se taie si din confort.

In Romania, insa, oamenii sint destul de neincrezatori cind aud de "reduceri" sau preturi mici, deoarece cultura discount-ului patrunde destul de greu in industria noastra de servicii. De obicei ne asteptam ca vinzatorul sa fi marit preturile cu 50%, pentru a aplica, apoi, un rabat de 50% sau ne intrebam daca nu cumva marfa expusa are o calitate indoielnica. De aceea, atunci cind auzim de companii aeriene care ne ofera un bilet dus-intors pe ruta Bucuresti-Barcelona, pentru mai putin de 100 de euro, suntem tentati sa credem ca este ceva in neregula fie cu firma care efectueaza zborul, fie cu editorul paginii web care a postat aceasta informatie. Ne intrebam, prin urmare: "Ce e la mijloc?". Si, "Cum este posibil?". In plus, daca aceste companii ar fi atit de avantajoase, de ce nu ar acapara intreaga piata a transportului aerian civil? Si, nu in ultimul rind, cum se face ca sint atit de multi oameni care inca prefera sa zboare cu o companie "mare", la care pretul unui bilet este de trei-patru sau de cinci ori mai ridicat decit cel al unei companii low-cost? Sint si acestia la fel de ignoranti ca si noi?

Bilet de avion ieftin. Cum?

O scurta prezentare a filosofiei acestor companii va veni, cu siguranta, in intimpinarea temerilor voastre si va oferi, implicit, cateva raspunsuri la intrebarile de mai sus.
Unul dintre principiile de baza care guverneaza companiile aeriene low-cost este "democratizarea" zborurilor intre diferite puncte ale globului. Astfel, pentru aceste curse exista un singur tip de clasa. De aceea, cei care doresc un confort sporit (clasa I) vor alege, in continuare, serviciile aeriene clasice. Mai mult, calatorii nu pot rezerva un anumit loc in avion, acestea distribuindu-se dupa regula primului venit, lucru care contribuie si la o mai rapida imbarcare a calatorilor.
Bineinteles, regula de aur a companiilor low-cost este reducerea cheltuielilor prin eliminarea unor facilitati, in masura in care nu afecteaza siguranta zborului.
1. Astfel, calatorii nu mai beneficiaza de masa si bauturi gratuite; in schimb, fiecare pasager poate opta pentru un meniu limitat, contra cost.
Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
3 Septembrie 2007
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.