Vacanta de iarna s-a terminat dar, pentru multi dintre noi, ea a inceput, a decurs si s-a sfarsit prost. Multe dintre agentiile de turism nu si-au respectat obligatiile contractuale iar unele dintre acele oferte tentante de la sfarsitul lui decembrie s-au transformat in sejururi de cosmar. Daca vi s-a intamplat sa primiti mai putin decat vi s-a promis este recomandat sa depuneti o sesizare sau o reclamatie. Astfel, poate, in viitor, aceste probleme se vor remedia.
Ce fac daca “am luat teapa”?
Daca agentia de turism nu v-a oferit serviciile mentionate in contract, daca numarul de stele a scazut subit odata cu ajungerea la destinatie sau daca ruta a fost schimbata fara un anunt prealabil - si nu din cauza unor probleme de forta majora, atunci sunteti intreptatiti sa depuneti o sesizare sau o reclamatie.
Exista mai multe modalitati de a rezolva o problema de acest gen. Preferabil ar fi ca aceste situatii sa se rezolve pe cale amiabila. De aceea ar fi indicat sa incercati, in functie de gravitatea situatiei, una dintre modalitatile expuse mai jos
A doua solutie, sesizarea asociatiilor non guvernamentale. Daca totusi agentia in cauza refuza sa se implice sau incearca sa se scuze aducand in discutie elemente conjuncturale, atunci puteti apela la o agentie sau asociatie nonguvernamentala care va va prelua cazul si va incerca sa rezolve problema pe cale amiabila. O astfel de asociatie este APC (Asociatia pentru Protectia Consumatorilor). Aici, turistul nemultumit poate reclama orice problema legata de respectarea contractului. Asociatia va lua toate masurile pentru remedierea situatiei prin stabilirea unui contact direct cu agentia de turism sau, in cazuri mai grave, prin actionarea in instanta.