Setari Cookie-uri

O vacanta compromisa? Actioneaza!

Vacanta de iarna s-a terminat dar, pentru multi dintre noi, ea a inceput, a decurs si s-a sfarsit prost. Multe dintre agentiile de turism nu si-au respectat obligatiile contractuale iar unele dintre acele oferte tentante de la sfarsitul lui decembrie s-au transformat in sejururi de cosmar. Daca vi s-a intamplat sa primiti mai putin decat vi s-a promis este recomandat sa depuneti o sesizare sau o reclamatie. Astfel, poate, in viitor, aceste probleme se vor remedia.

Vacanta de iarna s-a terminat dar, pentru multi dintre noi, ea a inceput, a decurs si s-a sfarsit prost. Multe dintre agentiile de turism nu si-au respectat obligatiile contractuale iar unele dintre acele oferte tentante de la sfarsitul lui decembrie s-au transformat in sejururi de cosmar. Daca vi s-a intamplat sa primiti mai putin decat vi s-a promis este recomandat sa depuneti o sesizare sau o reclamatie. Astfel, poate, in viitor, aceste probleme se vor remedia.

Exista o multime de motive pentru care turistul nemultumit ar trebui sa actioneze. Unul dintre argumente ar fi acela al despagubirii clientului. Daca depuneti o reclamatie in timp util si va justificati actiunea puteti primi banii inapoi. Un alt efect benefic al reclamatiilor justificate este acela ca in viitor alti turisti vor beneficia de o informare mai corecta si de un sejur mai reusit.

Ce fac daca “am luat teapa”?

Daca agentia de turism nu v-a oferit serviciile mentionate in contract, daca numarul de stele a scazut subit odata cu ajungerea la destinatie sau daca ruta a fost schimbata fara un anunt prealabil - si nu din cauza unor probleme de forta majora, atunci sunteti intreptatiti sa depuneti o sesizare sau o reclamatie.

Exista mai multe modalitati de a rezolva o problema de acest gen. Preferabil ar fi ca aceste situatii sa se rezolve pe cale amiabila. De aceea ar fi indicat sa incercati, in functie de gravitatea situatiei, una dintre modalitatile expuse mai jos


Prima solutie, cea amiabila ar fi aceea de a completa o plangere la agentia de turism cu care ati incheiat contractul. Fiecare astfel de operator are obligatia de a va pune la dispozitie o cerere tip pentru sesizarea acestor probleme. In cazul in care agentia nu si-a respectat obligatiile vi se vor returna banii pe care i-ati platit (in functie de graviatatea situatiei agentia are obligatia de a returna sau despagubi clientul cu o suma de pana la de doua ori mai mare decat valoarea inititala a sejurului).

A doua solutie, sesizarea asociatiilor non guvernamentale. Daca totusi agentia in cauza refuza sa se implice sau incearca sa se scuze aducand in discutie elemente conjuncturale, atunci puteti apela la o agentie sau asociatie nonguvernamentala care va va prelua cazul si va incerca sa rezolve problema pe cale amiabila. O astfel de asociatie este APC (Asociatia pentru Protectia Consumatorilor). Aici, turistul nemultumit poate reclama orice problema legata de respectarea contractului. Asociatia va lua toate masurile pentru remedierea situatiei prin stabilirea unui contact direct cu agentia de turism sau, in cazuri mai grave, prin actionarea in instanta.
Citește și:

Kudika
4 Ianuarie 2008
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.