Setari Cookie-uri

Atentie! Capcana pentru turisti!

Un subiect delicat si real este cel al dezavantajelor, din ce in ce mai evidente (sau mai bine cunoscute prin publicatii, stiri tv, forumuri pe internet cu sectiunea "Reclamatii" etc.), ale contactului fara mediatori dintre turisti si administratorii de structuri turistice, in vederea negocierii directe a rezervarilor si tarifelor.

Un subiect delicat si real este cel al dezavantajelor, din ce in ce mai evidente (sau mai bine cunoscute prin publicatii, stiri tv, forumuri pe internet cu sectiunea "Reclamatii" etc.), ale contactului fara mediatori dintre turisti si administratorii de structuri turistice, in vederea negocierii directe a rezervarilor si tarifelor.

Vacanta pe cont propriu sau prin intermediari?

De cele mai multe ori aceste negocieri se fac, in prima etapa, telefonic (turistii avand datele de contact ale pensiunilor sau hotelurilor din diverse pagini web cu publicitate turistica), administratorii fiind tentati sa puna intr-o lumina favorabila exagerata sau chiar nereala, pensiunea sau hotelul pe care-l conduce. Turistii, convinsi astfel, platesc un avans pentru rezervare, in general fara factura sau contract prin care sa fie stipulate garantii, iar cand ajung la fata locului se trezesc cu o alta realitate, respectiv cu un alt nivel – de obicei si din nefericire scazut - al serviciilor oferite.

Citește și:

Desigur, acesta situatie nu este valabila pentru toate structurile turistice, insa nu trebuie sa negam faptul ca sunt foarte multe structuri nou aparute in ultimii 2 ani in Romania, spre exemplu, iar multe dintre acestea nu au personal calificat sau nu sunt conduse dupa principii solide, din domeniul turismului (nici proprietarii acestora nu provin din domeniul turismului, astfel pensiunea sau hotelul este doar o investitie sau o afacere oarecare) - printre acesti administratori exista si "tepari" sau "smecheri", dezinteresati si rau intentionati. Turistii sunt, in cele din urma, neprotejati in cazul solicitarii unor despagubiri sau a returnarii banilor, atunci cand nu beneficiaza de servicii de calitate.

O alta sursa de dezinformare premeditata, in dezavantajul turistilor, consta in prezentarile ofertelor si structurilor turistice din site-urile cu publicitate turistica. Multe dintre aceste siteuri permit accesul liber, gratuit sau cu plata, administratorilor de structuri la conturi pe site, acestia putand plasa fotografii trucate, sau mult cosmetizate, ale pensiunilor sau hotelurilor pe care le conduc, precum si informatii denaturate, false, referitoare la conditiile de cazare si masa oferite. Cea mai des intalnita situatie este cea in care pensiunile, vilele sau hotelurile sunt prezentate ca avand camere cu bai proprii, insa aceste bai sunt putine si pe hol. ATENTIE - Unele pensiuni cu promovare pe internet nici macar nu sunt clasificate!

Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
11 Iunie 2008
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.