Setari Cookie-uri

Atentie! Capcana pentru turisti!

Un subiect delicat si real este cel al dezavantajelor, din ce in ce mai evidente (sau mai bine cunoscute prin publicatii, stiri tv, forumuri pe internet cu sectiunea "Reclamatii" etc.), ale contactului fara mediatori dintre turisti si administratorii de structuri turistice, in vederea negocierii directe a rezervarilor si tarifelor.

Desigur, fiecare dintre aceste site-uri precizeaza faptul, in sectiunea "Termeni si Conditii", ca nu-si asuma responsabilitatea pentru materialele publicate de catre clienti, insa rareori turistii sunt constienti de acest fapt, nefiind atat de meticulosi incat sa citeasca ficare paragraf din site.

Informarea – cea mai buna tactica pentru evitarea problemelor!

Ce nu stiu turistii, sau nu sunt corect informati, este faptul ca agentiile de turism si birourile/centrele de informare de specialitate ofera recomandari si garantii pentru sejururile dorite. Apeland la serviciile unei agentii, turistii nu vor plati mai mult decat atunci cand contacteaza si negociaza direct cu administratorii de pensiuni si hoteluri, deoarece acestia din urma platesc un comision agentiilor tot din tariful de receptie. Exemplu: daca o camera dubla costa 90 ron/noapte la receptie, turistul va plati exact aceeasi suma ori proprietarilor si/sau administratorilor de pensiuni/hoteluri, ori agentiei de turism.

Citește și:

Pe langa aceasta garantare a conditiilor de cazare si masa, turistii se mai pot bucura, in acelasi tarif, de personalizarea sejurului si asistenta turistica de specialitate (sugestii de petrecere a timpului, obiective turistice, trasee, stabilirea unor circuite, programe turistice incluse in tarif etc.).

Tot un aspect pe care ar trebui sa-l cunoasca cei care vor un sejur reusit, oriunde, este faptul ca "O oferta turistica cu un raport bun calitate/pret este de dorit in locul unei vacante ieftine, insa cu multe lipsuri si conditii slabe de cazare si masa".

Contactand direct administratorii structurilor turistice, in vederea rezervarii, turistii spera ca vor obtine un pret mai bun decat cel obtinut printr-o agentie (adica vor "sari" comisionul pe care isi imagineaza ca-l vor achita in plus). Eronat! DACA vor obtine un pret mai mic pentru servicii turistice decat cel propus de catre o agentie, pentru aceeasi structura turistica, trebuie de luat in calcul ca vor exista inconveniente sau lipsuri (pentru ca administratorii trebuie sa faca anumite economii, ca sa suplineasca diferenta negociata de tarif - conform zicalelor "cat platesti, atat primesti!" sau "zgarcitul mai mult pagubeste!"- care se potrivesc in multe situatii concrete): apa calda doar in anumite ore ale zilei sau deloc; lipsa incalzirii; lipsa tv in camera; mese cu mai putine feluri de mancare; plata suplimentara pentru alte servicii care, in mod obisnuit erau trecute in tarif, cum ar fi decontarea carbunilor pentru gratar s.a.

Citește și:

Toate aceste situatii sunt reale, fiind intalnite pe parcursul activitatii turistice ale echipei noastre dar semnalizate de catre "turistii patiti"!

Acest articol a fost publicat datorita sprijinului echipei Biroului de Turism Suceava, respectiv www.turismbucovina.ro

Vizionare placuta


Kudika
11 Iunie 2008
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.