Singurul hotel de sapte stele din lume, primul hotel subacvatic, cea mai mare insula artificiala a mapamondului si cel mai profitabil imperiu al turismului se afla aici. Dubaiul este destinatia universala, superlativul turismului mondial. O destinatie a opulentei, a excentrismului, futurismului si liberatii. O destinatie a destinatiilor multiple, capabila sa satisfaca orice pretentie. Un Revelion in Dubai este un Revelion al tuturor visurilor. Cum a reusit acest oras sa cucereasca planeta?

Par deshidratat, aspru si lipsit de stralucire? Am gasit solutia!

La jumatatea secolului trecut, Dubaiul era un mic sat de pescari pierdut pe undeva prin imensitatea desertului Emiratelor Arabe Unite. Seicul Mohammed bin Rashid al Maktoum a imprumutat intr-o zi a anului 1959 o suma mare de bani de la statul vecin, Kuweit si, a facut primii pasi pentru a transforma acest golf sarac in cea mai mare statiune de lux a mapamondului. Fiul sau, seicul Mohammed bin Rashid al Maktoum II conduce astazi Dubaiul si duce mai departe visele inalte ale tatalui sau. Acest golf urbanizat are o rata a cresterii economice de 16%, de doua ori mai mare decat cea a Chinei, iar in 2003 a inregistrat un numar de 5,24 de milioane de turisti straini. Planul este ca incepand din 2010 numarul turistilor sa ajunga la 15 milioane in conditiile in care 2010 este preconizat ca fiind termenul limita pentru extragerea petrolului - epuizat pana la acel moment.

Diversitatea modernismului

Climatul subtropical face ca aceasta destinatie sa fie una perfecta pentru lunile de iarna. Revelionul este petrecut aici de milioane de turisti veniti din toate colturile mapamondului. Ce e de facut in acest oras?

Shoppingul este probabil capul de lista al tuturor activitatilor. Datorita regimului free of taxes, Dubaiul reprezinta un adevarat paradis fiscal atat pentru oamenii de afaceri cat si pentru micii sau marii comercianti. Centrele comerciale se regasesc intr-o paleta larga si variata: de la bazarurile de tip arab, unde totul se negociaza iar produsele se afla gramezi, gramezi pe tarabe, pana la magazinele de lux intinse pe 10 etaje si pe multe sute de metri patrati, in Dubai, shoppingul devine o experienta unica. Sezonul de reduceri (iunie, iulie) face ca preturile produselor, fie ele de lux fie de la producator intern, sa scada cu pana la 70%. Pe tot parcursul anului preturile sunt totusi mai mici decat in Europa datorita regimului de taxe extrem de lejer.

Scrisoarea pe care acest barbat a scris-o pentru prietena lui te va face sa crezi din nou in dragoste
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: