Setari Cookie-uri

Viena in pasi de vals (III)

Traficul, si in general transportul cu orice mijloc de locomotie este durerea acuta a romanului. Nu si a vienezului insa care poate fi fericit ca s-a nascut intr-o tara asa de organizata si are un oras condus de niste oameni asa de inteligenti. Care nu vor autostrazi suspendate ci doar un orar predictibil, respectat aproape la secunda de tot ce inseamna conducator de vehicul de transport in comun.

D’ALE VIENEZILOR - TRANSPORTUL

Traficul, si in general transportul cu orice mijloc de locomotie este durerea acuta a romanului. Nu si a vienezului insa care poate fi fericit ca s-a nascut intr-o tara asa de organizata si are un oras condus de niste oameni asa de inteligenti. Care nu vor autostrazi suspendate ci doar un orar predictibil, respectat aproape la secunda de tot ce inseamna conducator de vehicul de transport in comun.

Astazi, cum ati ghicit oare?, povestim despre traficul si transportul in comun din Viena. Cum sa va spun? in Viena, la orice ora ai fi, de varf sau nu, in plina vara sau iarna, nu vei auzi niciun claxon. Cred ca vienezii rareori apeleaza la asa ceva si de obicei numai daca e neaparata nevoie. Spre deosebire de noi, bucurestenii mai ales, care conducem adesea din claxoane si flash-uri.

E adevarat ca nu au atatia cretini cati sunt la noi, dar au si ei turistii lor (ca sa nu zic cretini). Acestia au circumstante atenuante pentru ca stau cu gura cascata ca sa vada minunatiile capitalei austriece (vezi turul palatelor si muzeelor!). Ca urmare se mai intampla sa treaca pe rosu la semafor sau chiar prin mijlocul strazii, ori sa stea pe banda de biciclete. Da’ vienezii au invatat sa supravietuiasca cu turistii caci ei le aduc banuti. Anual, in Viena vin peste 8 milioane de turisti. Populatia orasului e de 1,7 milioane de locuitori - asta, asa, pentru amatorii de statistici care au nimerit intamplator pe aici.

Citește și:

In trafic, soferii se comporta civilizat, nu injura scotand capul pe geam, nu arunca chistoace pe jos sau pahare de cafea, nu asculta muzica la maximum cu toate geamurile lasate, indiferent ca e vals sau top100 mtv. Nu trec pe rosu. Nu am vazut pe niciunul, dar nu am stat sa ii urmaresc pe toti.
Transportul in comun merge aproape ca uns, indiferent ca e vorba de tren, express, tramvai, autobuz, metrou. Oriunde ai dori sa mergi nu faci mai mult de jumatate de ora, maximum o ora, in cazul in care vii de la aeroport si trebuie sa ajungi in partea cealalta a orasului.

Sa le iau pe rand. Trenul de la aeroport este de 2 feluri. SchnelleBahn (cu S ca element distinctiv) e o linie normala, din cadrul retelei OBB (reteaua nationala de transport pe calea ferata). CAT este linia express administrata de aeroport. Daca ajungeti in Viena, veti vedea ca in aeroport sunt numai reclame cu CAT, linia express. Ignorati-le. Cautati SchnelleBahn. Pleaca din aproximativ acelasi loc. Daca aveti Viena Card atunci biletele de tren vor costa doar 1,8 euro de caciula, o singura calatorie. La CAT, o calatorie e 9 euro. S7, trenul care va duce in centru (WienMitte) circula din 30 in 30 de minute fix. Opreste in toate statiile de pe parcurs si ajunge in oras cam in 20-30 de minute.

Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
22 August 2008
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.