Setari Cookie-uri

Agentiile de turism: riscuri si avantaje

Tentatia e mare. Agentia de turism iti ofera tot, se ocupa de tot si te asigura ca va preintampina orce problema. Afisele sunt frumoase, reclamele la fel iar preturile sunt, uneori, incredibil de mici. Exista un contract, o domnisoara ce iti zambeste candid la semnare, cateva rate pentru alte cateva sute de euro… si gata. Pleci in vacanta stiind ca exista cineva acolo, care, pentru un comision de aproximativ 4% se va ocupa de timpul tau liber. Asa sa fie?

Tentatia e mare. Agentia de turism iti ofera tot, se ocupa de tot si te asigura ca va preintampina orce problema. Afisele sunt frumoase, reclamele la fel iar preturile sunt, uneori, incredibil de mici. Exista un contract, o domnisoara ce iti zambeste candid la semnare, cateva rate pentru alte cateva sute de euro... si gata. Pleci in vacanta stiind ca exista cineva acolo, care, pentru un comision de aproximativ 4% se va ocupa de timpul tau liber. Asa sa fie?

Din ce in ce mai multi turisti romani apeleaza la serviciile agentiilor de turism. Multi dintre ei sunt multumiti si dupa cateva vacante reusite devin clienti fideli ai operatorului. Altii insa, urmariti de ghinion, calatoresc din agentie in agentie, vesnic nemultumiti, vesnic inselati, vesnic ghinionisti. Sansa de a nimeri agentia cea mai buna, cu preturile cele mai mici si serviciile cele mai bune este relativ redusa daca ne gandim ca la ora actuala exista in Romania aproximativ 3000 de agentii de turism. Desigur, nu toate sunt active. Dar multe dintre ele prezinta oferte tentante si isi desfasoara “activitatea” fulminanta, numai in sezon. Apoi, isi inchid portile pana in anul urmator.

Ce este o agentie?

Inainte de toate trebuie sa stiti ca o agentie de turism functioneaza ca o interfata intre dumneavoatra, clientul si furnizorii de servicii turistice care activeaza intr-o anumita zona, fie ea externa sau nu. Astfel, agentiile de turism incheie contracte cu anumite hoteluri, restaurante, operatori de servicii turistice de divertisment dintr-un anumit oras, contracte in baza carora serviciile sunt achizitionate la preturi mai mici decat pretul de receptie. Spre exemplu, o agentie de turim poate rezerva 50 de camere pe perioada Sarbatorilor de iarna, intr-un hotel din Predeal, in schimbul unei sume mai mici decat aceea practicata in mod obisnuit. Criteriul cantitativ este cel care reduce pretul. O agentie de turism, credibila, care isi respecta furnizorii si obligatiile fata de acestia va avea mereu un portofoliu generos de hoteluri, restaurante sau zboruri catre orice destinatie. Asa ca, sa nu va mirati daca, incercand sa va planuiti vacanta pe cont propriu, nu veti gasi nici un loc liber pentru un anumit zbor dar o agentie de turism va avea, la acelasi zbor, o multime de bilete nevandute. Astfel, printr-o suita de contracte cu furnizorii de servicii, agentiile de turism isi creaza un portofoliu de oferte. La pretul final se adauga un comision care revine intermediarului. Adica, agentiei care s-a ocupat cu contractarea hotelierilor, a transportatorilor (autocare, avioane etc) sau a diversilor furnizori de servicii turistice complementare. Ghizii, sau insotitorii de grup sunt in general angajatii agentiei de turism si, si ei sunt platiti din acel comision aplicat la suma finala.
Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
1 Octombrie 2007
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.