Daca inainte o calatorie cu avionul era experienta vietii unui om, experienta pe care o impartasea in aeroport cu rudele si prietenii veniti sa-l conduca sau sa-l intampine, acum calatoria a devenit ‘interes de serviciu’, calatorie de vacanta cu ajungere rapida la destinatie, iesire de weekend undeva ‘in afara’, orice mai putin aventura vietii (in fine, la unii s-a sfarsit cam prost…da’ nu ne bagati in seama, avionul ramane cel mai sigur mod de transport!)
Unii considera ca marile companii precum Swiss/KLM/TAROM/etc pot concura foarte bine companiile low-cost la raportul calitate-pret, mai ales prin - atentie: seriozitate si siguranta. Practica insa tarife nefiresc de mari pentru destinatiile pe rute scurte, mai ales. Altii considera ca, indiferent de surprizele pe care le-ar oferi o companie low-cost, merita riscul datorita raportului necesitate-pret. Fara a avea intentia de a incuraja spre o companie sau alta, este bine insa sa iei in calcul si riscurile pe care le implica o calatorie cu astfel de companii low-cost. Multe dintre acestea nu au in dotare decat un numar limitat de avioane pe care le utilizeaza practic non-stop, la maximum, ceea ce duce in multe cazuri la probleme de natura tehnica ce necesita reparatii. Bine, asta se intampla si la liniile aeriene normale, insa una dintre minunile zborurilor low-cost este absenta unui avion de schimb. In aceasta situatie, pasagerul poate avea surpriza de a i se anula cursa sau, in cel mai bun caz, sa fie preluat in 14-24 ore de la aeroport. Chestie patita si de noi, dar si de altii.
Spune-ti parerea!